1. Registeransvarlig
Startup Elevation AS, Oscarsgate 27 0352 Oslo, Norge
2. Ansvarlig for registreringssaker
Prashant Sharma
E-post: mail@firstfinance.no
Adresse: Oscarsgate 27 0352 Oslo, Norge
3. Registerets navn
First Finance kunde- og markeds-register.
4. Formålet med behandlingen av personopplysninger (registerets bruksområde)
Registeret brukes etter kundens samtykke og som følge av en tjenesteforespørsel fra kundens side, til identifisering av kunden og innlogging i nettjenesten First Finance. I denne nettjenesten kan kunden sende inn søknader og ta imot tilbud om lån og andre finansielle produkter fra Arcadia Finans sin samarbeidspartner. Registeret brukes også til å håndtere ansvar vedrørende lagring, rapportering og forespørsler basert på lovverk og bestemmelser, samt retningslinjer fra myndighetene.
Personopplysningene i registeret kan også brukes til direkte markedsføring for å markedsføre registeransvarliges tjenester innenfor rammene som loven tillater.
Personopplysningene i registeret brukes også til å håndtere First Finance sin kundetjeneste og kunderelasjoner, for å administrere og håndtere eventuelle reklamasjoner samt til interne markedsførings- og kundeanalyser. Personopplysningene i registeret kan også brukes til å tilpasse våre elektroniske tjenester til brukeren på våre ulike nettsteder (f.eks. www.firstfinance.no).
Personopplysningene i registeret kan også brukes til å videreutvikle Startup Elevation AS sin egen virksomhet.
Personnummeret ditt blir kun lagret ved feil på Startup Elevation AS, og da kun midlertidig i sju dager.
Hvis du ikke gir oss opplysningene som angis som obligatoriske, er det ikke sikkert at First Finance kan levere tjenestene sine til deg.
Noen av First Finance sine tjenester kan være forbundet med spesielle vilkår for behandling av personopplysninger. Brukeren informeres om disse, og vi ber brukeren om godkjenning i forbindelse med at vedkommende benytter seg av tjenestene.
5. Datainnhold i registeret
Registeret inneholder opplysninger om de som søker på produkter og kunder, samt målgrupper for markedsføring i henhold til følgende gruppering:
5.1 Opplysninger om søkeren som person
– For- og etternavn
– Adresseopplysninger
– Telefonnummer
– E-postadresse
– Nasjonalitet
– Sivilstatus
– Opplysninger om husstanden
– Opplysninger om inntekter og utgifter
– Informasjon om ansettelsesforhold
– Nekt eller samtykke til direkte markedsføring
– Tilbakemeldinger og reklamasjoner fra kunden
– IP-adressen til enheten som kunden bruker samt informasjonskapsler
– Ytterligere opplysninger som kunden selv har gitt og som er viktige med tanke på registeransvarliges tjenester
5.2 Opplysninger som gjelder søknader
– Opplysninger om produkttype og andre opplysninger om produkter
– Søknadsstatus
– Søknadsdato
5.3 Opplysninger om personen som direkte og annen markedsføring rettes mot
– For- og etternavn
– Adresseopplysninger
– Telefonnummer
– E-postadresse
– Nekt eller samtykke til direkte markedsføring
6. Registerets regelmessige datakilder
Opplysninger om hvor kundeforholdet oppsto og hvor lenge det har pågått samles i registeret. Personopplysninger samles inn:
– gjennom å spørre den registrerte selv og når den registrerte bruker The Sales Factory AS sine nettsteder.
7. Overføring av opplysninger
Startup Elevation AS kan kun overføre opplysninger innenfor rammene i lovverket. Opplysningene som overføres er i hovedsak følgende personopplysninger:
På forespørsel fra myndighetene vil vi overføre alle opplysninger som etterspørres.
For ordens skyld presiserer vi at Startup Elevation AS sine ansatte og utenforstående personer som arbeider for selskapet har taushetsplikt når det gjelder alle opplysninger om kunder.
8. Overføring av opplysninger utenfor EØS
Startup Elevation AS overfører ikke personopplysninger utenfor Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet.
9. Sikring av registeret
Ansatte i den registeransvarliges organisasjon gis opplæring i bruk av personregisteret, og tilgangen til personregisteret er begrenset til ansatte hos den registeransvarlige, som gjennom sitt arbeid har rett til tilgang til opplysningene i registeret. Dette gjelder både manuelt lagrede opplysninger og opplysninger i IT-systemer. Den registeransvarlige har innført adgangskontroll, lås og innbruddsalarm i sine lokaler. IT-systemene er beskyttet mot skadelige programmer ved hjelp av antivirusprogrammer, brannmurer, brukeradministrasjon og andre moderne metoder. Ansatte hos den registeransvarlige læres opp til å behandle personopplysninger på riktig måte. Den registeransvarlige har interne retningslinjer og bestemmelser angående riktig behandling av personopplysninger.
Underleverandører som behandler personopplysninger på oppdrag av den registreringsansvarlige, forpliktes gjennom en oppdragsavtale å beskytte personopplysningene på tilsvarende måte.
Opplysningene på nettstedet beskyttes med en SSL-kryptert forbindelse og kryptering ved overføring av opplysninger.
10. Den registrertes rett til å nekte behandling av personopplysninger
Den registrerte har rett til å nekte den registeransvarlige å behandle opplysninger om ham/henne til direkte reklame, fjernsalg og annen direkte markedsføring samt markedsundersøkelser og meningsmålinger.
11. Den registrertes rett til innsyn, korrigering av opplysninger og lagringstid for opplysningene
Den registrerte har rett til å kontrollere opplysningene om ham/henne som er registrert i personregisteret og få kopier av dem i henhold til lovverket.
Når kundeforholdet opphører, slettes kundens opplysninger umiddelbart dersom behandling av disse ikke lenger er nødvendig, og senest innen tidsfristen som angis av lovverket. Den registeransvarlige korrigerer, sletter eller kompletterer på eget initiativ eller på den registrertes forespørsel, personopplysninger i registeret som er feilaktige, unødvendige, mangelfulle eller foreldede med tanke på formålet med behandlingen, på den måten som er fastsatt i lovverket.
Registrerte må ta kontakt med ansvarlig for registreringssaker for å be om innsyn i eller korrigering av opplysningene.